Returer

Vi vet att allt kan hända. En vara blir skadad i transporten, är trasig när du ska testa den eller så har du helt enkelt ångrat dig. Enligt konsumentköplagen och lagen om distansavtal kan du ångra dig 14 dagar efter att du tagit emot eller hämtat ut din vara.

En del varor kanske du inte testar samma dag som du får den så Hemmy erbjuder alltid 30 dagars öppet köp.

Kan jag returnera en testad produkt?

Ja, förutom artiklar i vår Personvårdskategori, av hygieniska skäl. Övriga produkter få du testa, men inte använda mer än nödvändigt. Du måste även se till att alla delar och tillbehör returneras, även om emballage eventuellt är förstört.

Vad kostar det att returnera en produkt?

Varor som skickas som paket lämnar du in hos ett ombud för retur kostnadsfritt. Vi skickar en retursedel till dig via mail eller post som du fäster på kartongen.

Varor som levereras på pall och som du ångrar debiterar vi 399 kr i returfrakt för. Om du beställt en ny vara i samband med att vi ska hämta din retur bjuder vi på returfrakten.

Hur gör jag?

Skicka ett mail till support@hemmy.se så hjälper vi dig på vägen. Var beredd på att vi kan behöva foton på eventuella trasiga varor eller transportskadat emballage.

Vad händer sen?

Vi kontaktar dig då fort som möjligt för att boka in din retur. När vi mottagit returen till vårt lager, kommer vi att granska den för att bedöma varans skick. Om du har betalat ditt köp redan, betalar vi ut dina pengar och du bör ha dem inom 3-5 bankdagar från att varan anländer till vårt lager.