Returer

Vi vet att allt kan hända. En vara blir skadad i transporten, är trasig när du ska testa den eller så har du helt enkelt ångrat dig. Enligt konsumentköplagen och lagen om distansavtal kan du ångra dig 14 dagar efter att du tagit emot eller hämtat ut din vara.

En del varor kanske du inte öppnar samma dag som du får den, men du har alltid 14 dagars öppet köp från att du tar emot varan.

Vi tänker på miljön och vill undvika att papper och plast slängs i onödan. Vi har därför valt att inte skicka med förtryckta retursedlar och returinstruktioner tillsammans med produkten. Är du i behov av en retursedel så skickar vi en till dig via mail eller post - som du fäster på kartongen.

Kan jag returnera en testad produkt?

Det är lite olika villkor som gäller för olika produkter. Exempelvis får du inte returnera hygienartiklar. Läs mer om detta i våra allmänna villkor.

Vad kostar det att returnera en produkt?

Varor som skickas som paket lämnar du in hos ett ombud med retursedeln på paketet. Retur på paketprodukter tar vi 99 kr per produkt för.

Varor som levereras på pall och som du ångrar debiterar vi 495 kr per produkt i returfrakt för. Om du beställt en ny vara av samma sort i samband med att vi ska hämta din retur bjuder vi på returfrakten.

Hur gör jag?

Kontakta support så hjälper vi dig på vägen. Var beredd på att vi kan behöva foton på eventuella trasiga varor eller transportskadat emballage.

Vad händer sen?

Vi kontaktar dig då fort som möjligt för att boka in din retur. När vi mottagit returen till vårt lager, kommer vi att granska den för att bedöma varans skick. Om du har betalat ditt köp redan, betalar vi ut dina pengar och du bör ha dem inom 3-5 bankdagar från att varan anländer till vårt lager.