Leveransalternativ


Alltid fri frakt på alla produkter!

Vi levererar till alla adresser inom Sveriges gränser. När du fyller i ditt postnummer i kassan så ser du vilka leveranssätt som erbjuds för just din adress.

Hur snabbt kan jag få min leverans?

Produkter markerade med " I lager" skickar vi vanligtvis från lager samma dag du lägger ordern. Är varan inte i lager (beställningsvara), beställer vi från leverantör samma dag och får oftast leverans till vårt lager 1-3 dagar efter.

Små produkter (t.ex. vattenkokare, dammsugare och köksassistenter)
  • Stor-Stockholm: Samma/nästa kväll med Budbee eller dagen efter hos ombud hos Postnord
  • Övriga storstäder: Kvällen efter med Budbee eller efter 1-2 dagar med hemleverans eller till ombud hos Postnord
  • Övriga Sverige: 2-5 dagar hemleverans eller till ombud hos Postnord
Produkter på pall (t.ex. vitvaror och grillar)

Du aviseras av Bring vanligtvis 1-2 dagar efter att varan lämnat Hemmys lager och ni bestämmer en lämplig dag eller kväll för leverans tillsammans. Dina varor lastas av vid ankomst och du skriver under på att du tagit emot den. Det är viktigt att du kontrollerar godset när det anländer så det inte är transportskadat.

Kan ni installera vitvaror eller slänga min gamla trasiga vara?

Ja visst! Läs mer om installation, bortforsling och inbärning längre ner på denna sida?

Måste jag vara hemma dagtid för att ta emot en leverans?

I större delen av landet erbjuder vi kvällsleverans för en billing peng eftersom vi vet att det är omständligt att vara hemma dagtid. I storstäderna har vi gratis kvällsleverans av paket. Ange ditt postnummer i kassan så ser du vilka alternativ som är möjliga.

Kan jag ta emot varorna på en annan adress än min folkbokföringsadress?

Ja, det kan du! Ändra leveransadress direkt i kassan genom att identifiera dig med mobilt bankid. Vi kontrollerar även legitimationen vid leverans för att undvika bedrägerier. 

Jag vill gärna ha leverans om ett par månader då jag renoverar huset. Är det ok?

Det går bra. Lämna en kommentar med önskat datum i kassan när du lägger ordern eller kontakta vår kundtjänst så löser vi det.  


Information om våra speditörer


Postnord: Med Postnord skickas ditt paket hem till dig eller till närmaste serviceombud. När produkten finns att hämta så blir du aviserad genom ett SMS. Du kan då hämta ut ditt paket när det passar dig. Ditt närmaste serviceombud finns kan du hitta här. Det går även att följa sin Postnord-leverans med appen PostNord Sverige. Appen finns i Google Play och Apple Appstore.


Budbee: Om du beställer innan klockan 10.00 en vardag, samt att produkten finns i lager så sker leveransen ikväll mellan 17.00-22.00 om du bor i Stor-Stockholm, och kvällen efter i Göteborg och Malmö. Beställningar efter kl 10 så levereras den följande kväll. Efter att paketet har hämtats upp på vårt lager så kan du följa sin sändning i realtid i Budbee-appen och du får en beräknad ankomsttid till din adress. Du har även möjlighet att köpa till tilläggstjänster direkt av Budbee som t.ex. leverans inom en specifik timme. Dessa extra tjänster köper du direkt i Budbees app och gäller mellan dig och Budbee. Betalningen för detta sker alltså separat. Detta alternativ erbjuds för tillfället i Stockholm, Göteborg och Malmö. Om du behöver göra en retur gör du detta direkt i Budbee-appen. Mer information hittar du på budbee.com.


Airmee kör expressleveranser kvällstid av tunga varor inom Stor-Stockholmtockholm. Om du beställer innan kl 10 så har du varan samma kväll. Annars kommer den kvällen efter till dig. I frakten ingår det leverans till tomtgräns eller trottoar - eller så långt en lastbil kan köra. Du aviseras via sms, med en länk där du kan följa leveransen. 


Bring: I den fria frakten så ingår det leverans till tomtgräns eller trottoar - eller så långt en lastbil kan köra. När leveransen lämnar lagret skickas en leveransavisering med en spårningslänk där det enkelt går att spåra försändelsen. När leveransen anlänt till den distributionscentral som ligger närmast dig aviseras leveransen med SMS där du får välja ett leveransfönster, på leveransdagen blir du aviseras cirka 30 min innan beräknad ankomst sker till bokad adress. Ombokning av leverans måste ske minst en arbetsdag innan leveransen skulle utföras.  Vi erbjuder fri frakt över hela landet förutom till öar som kräver färja. Önskar du få din beställning fraktad med färja så får du själv avtala det med det aktuella rederiet. Vägverkets kostnadsfria färjor räknas som farbar väg och ingår i den fria frakten. Leveransen utförs av Bring Express som du kan läsa mer om här.


Tilläggstjänster vitvaror - Inbärning, installation och retur av din gamla produkt
Leverans med inbärning 
Med denna tilläggstjänst så bär speditören in produkten till önskat rum i bostaden. Ge gärna information om speciella förutsättningar och annat som kan påverka leveransen vid bokning av tid.
Viktiga saker att tänka på:
  • Produkten måste kunna gå att bäras med emballage på så räkna med lite extra svängrum mot de måtten produkten har utan emballage.
  • Speditören får ej avemballera godset för att kunna bära in det p.g.a. av risk för skador på produkt och egendom.
  • Man bör även tänka på att skydda sitt golv innan leverans sker då chauffören ej får ta av sig skorna vid leverans p.g.a. arbetsmiljösäkerheten.
  • Vid leverans av produkter som kopplas till vatten så kan det finnas spår av vatten i produkt och emballage vilket även kan rinna ut på golvet. Detta då produkten alltid testkörs i fabrik innan leverans.
  • En utförd uppbärning återbetalas ej vid ånger av produkt.


Leverans med installation
Vi bär in produkten i ditt hem och installerar åt dig. 

Viktiga saker att tänka på:
  • Installation utförs enbart på befintliga uttag och el/vattenledningar måste finnas inom 1,2 meter från produktens placering och vara fackmannamässigt installerade från början.
  • Lättåtkomlig vattenavstängning måste finnas på plats t.ex. Ballofix (avstängningskran).
  • Vid köp av integrerade produkter kan vi ej bistå med hjälp av montering av snickeriluckor och dylikt.
  • Omhängning av dörr för kyl och frys produkter kan ej utföras vid installation.
  • Installatören utför inga ändringar i kunds egendom för att produkten ska få plats eller kunna installeras.
  • Går installationen inte att genomföra för att någon av ovan inte är förberett så återbetalas inte kostnaden för installationen.
  • En utförd installation återbetalas ej vid ånger av produkt.
  • Installationer utförs enbart på på vardagar mellan 8-17.

Denna tilläggstjänst medför några extra dagars leveranstid.


Leverans med retur
Vi tar med oss din gamla maskin när vi levererar din nya. När produkten ska hämtas upp så måste den vara frånkopplad och fri att ta med. Är det en produkt som hanterat vatten som t.e.x. en tvättmaskinen så ska den vara tömd på vatten, är det en kylprodukt så behöver den vara avfrostad i bästa möjliga mån. Har du köpt till installation av din ny maskin så kopplas även gamla produkten ur i samband med ny-installationen.
Viktiga saker att tänka på:
  • Produkten måste vara frikopplad från el och vatten när den ska hämta upp.
  • Tömd på vatten.
  • Avfrostad.

Helgleverans
Beställer du en produkt vi har i lager innan klockan 13.00 t.o.m. torsdag och köper till helgleverans så sker leverans på kommande lördag mellan 10.00-14.00. Leverans sker så långt en lastbil kan köra d.v.s. fram till tomtgränsen eller till din port där den lämnas av och signeras av dig som kund. På helger kan vi inte utföra tilläggstjänster som inbärning, installation och retur. 

Hämta själv
Vill man hämta sin vara själv på vårt lager i Stockholm så går det utmärkt. Skriv en kommentar om detta i kassan när du lägger ordern.
Vår adress för upphämtning är Svarvarvägen 10, 14250 Skogås (Samma hus som Postnord). Öppettider för hämtning är vardagar 10.00-16.00.